close
تبلیغات در اینترنت
اگر می‌خواهید بیشتر عمر کنید، بیشتر راه بروید

RZHGBFT

اگر می‌خواهید بیشتر عمر کنید، بیشتر راه بروید

banner
جستجوگر پیشرفته




هر فردی که در طی یک سال روزانه 2000 قدم پیاده روی داشته باشد، نتیجه نهایی ده درصد کاهش خطرات بیماری های قلبی عروقی خواهد بود

همراهی این مطالعات و صدها مطالعه دیگر که به بررسی ارتباط سرعت راه رفتن و سلامتی پرداخته اند، منجر به تدوین روشی برای بررسی وضعیت سلامتی بیماران شده است که امروزه پزشکان در تشخیص و درمان بیماران مخصوصا سالمندان از آن استفاده می کنند.

 

اینکه یک سالمند با چه سرعتی راه می رود، می تواند نشانگر بسیار خوبی از کیفیت عملکرد سیستم ها و اعضای بدن او باشد، یک مثال بارز از این سیستم ها: ماهیچه ها، مفاصل و یا عملکرد انقباض های قلب، شش ها، ریه ها، مغز، اعصاب و سیستم عصبی بدن است.

 

توانایی بررسی سلامت کلی یک فرد با استفاده از سرعت و کیفیت راه رفتن می تواند یک روش ساده و کم خرج و مناسب برای پزشک و بیمار باشد.

 

در ادامه بنا بر تشخیص پزشک، بیماری که از وضعیت سلامت خوبی برخوردار است می تواند با توصیه هایی در خصوص تغییرات رژیم غذایی و فعالیت بدنی به بالاترین سطح سلامت دست یابد و یا بیماری که از نظر سلامت در سطحی پایین تر است، برای انجام آزمایش های جدی تر مورد بررسی های بیشتر و مداخلات جدی تری قرار بگیرد.

 

با بررسی کیفیت و سرعت راه رفتن، پزشک همچنین می تواند تغییرات وضعیت سلامت فرد در طی زمان را بررسی کند. بدون شک تغییراتی مانند کاهش سرعت راه رفتن، احساس درد و ناراحتی و یا عدم کنترل بدن در زمان راه رفتن به عنوان علامت بیماری در نظر گرفته خواهند شد.

 

اما دانستن این نکته نیز ضروری است که:

فواید راه رفتن تنها به راه رفتن تند خلاصه نمی شود و ما نمی گوییم که فقط افرادی که تند راه می روند، می توانند طول عمر بیشتری داشته باشند. بلکه نکته اصلی و قابل توجه این است که با شروع راه رفتن و قرار دادن برنامه پیاده روی مرتب در زندگی روزمره، بدن شما به مرور بسته به سطح سلامت و وضعیت عمکردی خود، سرعت ایده آل در راه رفتن را برای خود پیدا خواهد کرد. اما سیستم های درگیر در این پیاده روی می توانند پیشرفت کنند و سرعت راه رفتن بالا برود.

 

تا اینجا ما به ارتباط پیاده روی سریع با طول عمر پرداختیم. اما پیاده روی با سرعت آرام نیز برای بدن بی فایده نیست.

 

درست است که بسیاری از افراد به دلیل مشکلات جسمی و خیلی وقت ها انواع بیماری ها قادر به پیاده روی سریع نیستند، اما آیا این به معنای آن است که پیاده روی برای آنها بی فایده است؟ بدون شک اینطور نیست.

 

در اینجا به دو تاثیر مهم پیاده روی بر سیستم های اصلی بدن می پردازیم.

صدای غیرطبیعی قلب

1- سلامت قلب و عروق و پیشگیری از حمله قلبی

پیاده روی خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و مخصوصا حملات قلبی را کاهش می دهد. این را همه ما می دانیم.

همانطور که می دانید یک دسته خیلی بزرگ از بیماران جامعه ما بیماراندیابتی اند. لازم است بدانید این بیماران نیز شدیدا مستعد بیماری های قلبی و عروقی و مخصوصا حملات قلبی اند. پس قطعا آنها نیز از پیاده روی نفع بالایی خواهند برد.

 

اما برای این هدف، چقدر پیاده روی لازم است؟

تحقیقات جدید نشان دادند در میان بیماران دارای علائم اولیه دیابت، که به آنها "پیش دیابت" نیز گفته می شود، داشتن پیاده روی روزانه به اندازه دوهزار قدم، یعنی زمانی حدود بیست دقیقه پیاده روی با سرعت متوسط، تاثیر بسیار چشمگیری در کاهش خطرات بیماری های قلبی عروقی خواهد داشت.

 

در واقع ارتباطی قوی بین تعداد قدم های پیاده روی و کاهش خطرات بیماری های قلبی و عروقی وجود دارد. اما برای راحت تر شدن کار، عدد 2000 عدد مناسبی برای دستیابی به تاثیرات پیاده روی بر سلامت قلبی عروقی خواهد بود. برای هر فردی که  در طی یک سال روزانه 2000 قدم پیاده روی داشته باشد، نتیجه نهایی ده درصد کاهش خطرات بیماری های قلبی عروقی خواهد بود.

 

مرگ‌مان هم دست تکنولوژی است!

2- پیاده روی یک ورزش مغزی است.

همه ی ما حتی برای یک بار هم که شده از یک روز پر مشغله و یا از افکار پریشان  به چند دقیقه پیاده روی پناه برده ایم. اما آیا واقعا این آرامش به دلیل تاثیر پیاده روی است؟

 

مطالعات نشان داده اند که پیاده روی تاثیری کاملا مستقیم بر عملکرد مغزی و آرامش روحی و حافظه مخصوصا در سنین بالا دارد. با گذشت سن و سال، مغز ما کوچک می شود که در واقع این کوچک شدن ناشی از انقباض مغز است که به زوال عقل و از دست دادن عملکرد های شناختی نظیر حافظه منجر خواهد شد.

 

مطالعات گسترده ای، تاثیر فعالیت بدنی بر عملکرد مغزی را مورد بررسی قرار داده اند. قریب به اتفاق این مطالعات اظهار می دارند فعالیت های هوازی و مخصوصا پیاده روی تاثیرات قابل توجهی بر تقویت حافظه دارند. اگرچه در خصوص تاثیرات آن بر دمانس و زوال عقل و البته میزان این تاثیرات هنوز به مطالعات بیشتری نیاز است.

 

با این حال نقش پیاده روی بر بهبود عملکرد قلبی و عروقی، وضعیت فشار خون، افزایش حساسیت به انسولین، کاهش وزن و سوخت و ساز چربی ها، خونرسانی بهتر به اندام ها و مخصوصا مغز بر کسی پوشیده نیست. در خصوص تاثیرات پیاده روی بر افزایش طول عمر هم به به طور مفصل بحث کردیم. حال اگر منصفانه نگاه کنیم دوهزار قدم راه رفتن در روز، ارزش این همه فایده را ندارد؟!


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 117
:: ارسال شده در: آرشیو کل , پزشکی ,
:: مطالب مرتبط: خبر فوری , پست ویژه , دانلود رایگان کتاب نویفرت ۲۰۱۴ PDF دانلود رایگان کتاب نویفرت ۲۰۱۴ – کتاب نویفرت (Neufert) یکی از مراجع , چگونه از هک شدن سیستم جلوگیری کنیم؟ , آشنایی با رشته معماری داخلی به اعتقاد بعضی ها معماری مادر همه هنرهاست که تعاریف مختلفی از آن ارائه , نکاتی برای انتخاب رشته معماری!!! , شاخه های مختلف معماری کارشناسی ارشد معماری به 4بخش تقسیم میشه که هرکدوم از این بخشا خودشون دارای گر , مهندس معماری معرفی شغل، محیط کار، فعالیت های شغلی، شرح وظایف و ... مهندسی معماری برای شما است، اگر ... , معرفی رشته معماری , دانلود کنید: تصاویر پس زمینه ویندوز 10 با کیفیت 4K و Full HD , دستورات اتوکد همراه با مخفف آن , زیر گنبد کبود؛ تصاویری زیبا از سقف بناهای تاریخی ایران , فهرست موضوعات - علم و فن آوری - معماری و عمران , سخن اول.... مصالح دنیای خاص خود را دارند. با چگونگی قرار دادن آنها در کنار یکدیگر و نیز علائمی که از ط , محاسبه شیب زمین و شیب رمپ در این آموزش تصمیم دارم که نحوه محاسبه شیب زمین یا شیب رمپ را براتون توضیح , ورود به سیستم دانشگاه پیام نور https://reg.pnu.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm برای دانشجویان عزیز دسترسی آسان لین , عکس های باور نکردنی از قبل و بعد ارایش مجموعه : آرایش صورت و زیبایی عکس های باور نکردنی از قبل و بعد , چگونه یک مرد ایرانی از هیچی به یک میلیاردر تبدیل شد مجموعه : مطالب جالب و خواندنی چگونه یک مرد ایرا , تصاویر زیبای هیئت‌ های قدیمی عزاداری , جملات و تصاویر عاشقانه ✔جـــــــــای دلـــــــم خـــــالـــــی✔ سَر بِہ زیر وُ ساڪِت وُ بـ ے בَس ,
:: برچسب‌ها: اگر می‌خواهید بیشتر عمر کنید، بیشتر راه بروید ,
نویسنده
نویسنده : ali tavakkoli
تاریخ : [جمعه 13 شهريور 1394 ] [ 14:41]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرین مطالب ارسالی
خبر فوری تاریخ : دوشنبه 30 آذر 1394
پست ویژه تاریخ : چهارشنبه 22 مهر 1394
دانلود رایگان کتاب نویفرت ۲۰۱۴ PDF دانلود رایگان کتاب نویفرت ۲۰۱۴ – کتاب نویفرت (Neufert) یکی از مراجع تاریخ : چهارشنبه 06 بهمن 1395
پست فوری تاریخ : چهارشنبه 06 بهمن 1395
چگونه از هک شدن سیستم جلوگیری کنیم؟ تاریخ : چهارشنبه 22 دی 1395
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
user
progress عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 930
کل نظرات کل نظرات : 6
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 4
تعداد اعضا تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 341
باردید دیروز باردید دیروز : 310
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 1
بازدید هفته بازدید هفته : 1,357
بازدید ماه بازدید ماه : 8,843
بازدید سال بازدید سال : 70,894
بازدید کلی بازدید کلی : 146,243

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 54.159.44.54
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir